یونی سواپ Uniswap

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟

ارز دیجیتال یونی سواپ درسال ۲۰۱۸ توسط شخصی به نام هایدن آدامز رونمایی شد. هر ارز دیجیتالی بر بستر یکی از ارزهای معتبر قرار می گیرد. البته ممکن است ارزی هم خود دارای یک بستر یا شبکه بلاکچین مخصوص خود باشد. ارز دیجیتال یونی سواپ بستر مخصوص به خود را ندارد و بر بستر اتریوم قرار گرفته است. خالق اتریوم نیز بسترهای لازم را برای قرار گیری این ارز دیجیتال فراهم کرده است، لذا اماکن تبادل ارزی بین یونی سواپ با اتریوم و سایر توکن های آن که بر بستر ERC20 هستند فراهم است.


ارز دیجیتال یونی سواپ هم اکنون و در سال ۲۰۲۱ که رشد قیمتی آلت کوین ها است، در حدود ۴۰ دلار معامله می شود. ارزش کل بازار این ارز دیجیتال، در حدود ۲۲ میلیارد دلار است. در رتبه یازدهم کوین مارکت کپ قرار دارد. سهم این ارز دیجیتال از کل بازار کمتر از یک درصد است. در روز این ارز دیجیتال در حدود ۸۷۱ میلیون دلار معامله می شود. بالاترین قیمتی که در مورد یونی سواپ در تاریخ آن داشته ایم در حدود ۴۴.۹۱ بوده است. لذا ممکن است با گذشت زمان این ارز دیجیتال با افت قیمتی مواجه شود. یا هم با رشد شارپی دیگری سقف خود را بزند و به سقف جدید برسد. تعداد واحد های یونی سواپی که در بازار در گردش است در حدود ۵۵۹ میلیون می باشد و کل واحد های قابل عرضه یک میلیارد است.


وایت پیپر یونی سواپ چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های هر ارز دیجیتالی وایت پیپر آن یا قرارداد هوشمند است. این قرارداد برای تنظیم کل اطلاعات مربوطه به آن ارز دیجیتال درج شده است، در این قرارداد هوشمند اطلاعات زیر آمده است.


تعداد کل ارز های قابل ماین یا استخراج

زمان اتمام ماینینگ

هدف و پروژه های ارز دیجیتال مورد نظر

نام و اسامی عوامل سازنده ارز دیجیتال

اطلاعات شرکت سازنده ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یونی سواپ هم دارای قرار داد هوشمندی است که در آن اطلاعات هایدن آدامز در کنار نقشه راهی که او برای ارز دیجیتالش تعیین کرده است، قرار داده شده است. برای یک تریدر حرفه ای، خواندن وایت پیپر مهم ترین بخش است. فرض کنید شما قصد سرمایه گذاری پول خود در بانک برای گرفتن سود را دارید. برای این کار اطلاعات آن بانک از نظر معتبر بودن، سال های فعالیت، میزان سود و … را بررسی می کنید. برای ارز دیجیتال هم این کار ضروری است. با توجه به این که هم اکنون در حدود ده هزار ارز دیجیتال وجود دارد، لذا ممکن است هر ارزی قابل اعتماد نباشد. یونی سواپ با قرارداد هوشمند معتبری که داشت و با توجه به اینکه اعتماد کابران را جلب کرده بود، امروزه در بین برترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.


از مزیت های استفاده از قراردادهای هوشمند در دنیای بلاکچین به مواردی مانند امنیت، سرعت و صرفه جویی در زمان، استاندارد سازی، استقلال، اعتماد، کارایی و … می توان اشاره کرد. امنیت مهم ترین بخش دنیای کریپتوکارنسی است. با توسعه بلاکچین، بدون اجازه صاحب ارز، هیچگونه امکان سرقت وجود ندارد. تنها زمانی سرقت ارز دیجیتال صورت می گیرد که صاحب حساب به دلیل عدم آگاهی مورد سرقت قرار گیرد. اکثر این افراد با دادن رمزهای کیف پول خود دچار سرقت می شوند، سرعت دیگر فاکتور ارزهای دیجیتال مخصوصا یونی سواپ است.


صرافی یونی سواپ چیست؟

صرافی یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ همان طور که از نامش مشخص است کار سواپ یا تبدیل ارز را انجام می دهد. در وایت پیپر این ارز دیجیتال آمده است که این صرافی از طریق وصل شدن به کیف پول، امکان تبادل ارزها را در شبکه اتریوم فراهم می کند. به عنوان مثال برای تبدیل تتر که ارز با قیمت ثابت و در حدود یک دلار است به اتریوم، دو راه وجود دارد. راه اول انتقال تتر به یک صرافی و سپس خرید اتریوم و سپس انتقال آن به کیف پول است. راه ساده تر مراجعه به صرافی یونی سواپ که به کیف پول مورد نظر وصل می شود و سپس تبدیل اتر به اتریوم است. در قسمت کیف پول این روش انتقال به طور واضح تر توضیح داده می شود.


در صرافی یونی سواپ فرآیند اکسچنچ به راحتی صورت می گیرد. این صرافی امکان تبادل ارزی را در شبکه بایننس که دیگر ارز دیجیتال معروف است، فراهم کرده است. مهم ترین ویژگی صرافی یونی سواپ غیرمتمرکز بودن آن است. صرافی های غیرمتمرکز با استفاده از قراردادهای هوشمند کار می کنند و هیچ واسطه ای بین آن ها نیست.


برای روشن شدن این موضوع همان مثال بانک را در نظر بگیرید. برای این که مبلغی را توسط بانک خود به یک حساب دیگر انتقال دهید، در ابتدا با توجه به اعتباری که در نزد بانک دارید، درخواست این انتقال را به بانک می دهید. در این جا بانک است که آن پول را منتقل می کند. لذا در این کار، تمام اطلاعات و مقدار مبلغ و حتی شخصی که پول به حسابش واریز می شود، کاملا مشخص هستند. این حالت را که واسطه ای در این بین وجود دارد، حالت متمرکز می گویند، صرافی بایننس یکی از صرافی های متمرکز است که کار انتقال ارز را انجام می دهد.


صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ چیست؟

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ چیست؟

صرافی یونی سواپ غیر متمرکز است، به این معنی که اگر شخصی قصد انتقال ارز خود به یک کیف پول یا هر صرافی دیگری داشته باشد، صرافی دخالتی در این انتقال ندارد. لذا این انتقال ها غیر قابل رهگیری بوده و بین دو نفر انجام می شود. ارزهای دیجیتالی مانند مونرو نیز از همین دسته اند و تا مدت ها مورد علاقه افرادی که مواد مخدر جابه جا می کردند بود، زیرا در این حالت مبالغی که رد و بدل می شود برای هیچ کس قابل پیگیری نیست.


کیف پول یونی سواپ چگونه است؟

کیف پول ها یکی دیگر از مهم ترین بخش های ارز های دیجیتال هستند. شما بعد از این که ارز خود را خریداری کردید برای نگهداری از آن نیاز به یک کیف پول معتبر دارید. کیف پول های زیادی در دنیای کریپتو برای نگهداری ارز های رمزنگاری شده وجود دارد. یکی از بهترین کیف پول هایی که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند، کیف پول تراست ولت است. این کیف پول از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند و امکان نگهداری ارزها مخصوصا یونی سواپ در آن فراهم است.


یکی دیگر از مزیت های کیف پول تراست ولت، امکان وصل شدن آن به صرافی کوینکس است. قبل از این که به توضیح نحوه این اتصال بپردازیم، لازم است این نکته را ذکر کنیم که این کیف پول وابسته به بایننس بوده. کارمزد های آن نیز با استفاده از ارز دیجیتال BNB انجام می شود. لذا باید همیشه مقداری BNB در کیف پول خود داشته باشید. نکته دیگر این است که در این کیف پول بدون نیاز به صرافی، امکان تبادل ارز دیجیتال BNB به سایر توکن هایش فراهم است. اما برای این که تتر که در بستر اتریوم است یا هر ارز دیگر را به سایر ارزهای تبدیل کنید، نیاز به یک صرافی دارید. در این حالت، بهترین صرافی که بدون انتقال ارز می توان با وصل شدن به کیف پول کار خود را انجام داد، یونی سواپ Uniswap است.


برای وصل شدن به این صرافی از طریق کیف پول تراست ولت در ابتدا باید مقداری BNB برای کارمزد داشته باشید. بعد از آن در قسمت DApss آدرس سایت یونی سواپ را وارد می کنید. با وارد کردن این آدرس وارد سایت این صرافی می شوید. در قسمت بالای این صرافی گزینه کانکت وجود دارد که با کلیک بر روی آن این صرافی به کیف پول شما متصل می شود. بعد از آن با استفاده از گزینه from  می توانید ارز دیجیتال خود را به ارز مد نظر که در قسمت to مشخص است تبدیل می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد