ارز دیجیتال سروم چیست

توکن بومی سروم (SRM)

این توکن مبتنی بر استاندارد SPL و مستقر در بلاک چین سولانا است. اگرچه، توکن و ارز دیجیتال سروم (SRM) هم اکنون به عنوان استاندارد توکن ERC-۲۰ اتریوم نیز فهرست شده است. مهم‌ترین ویژگی توکن SRM این است که ارزش آن از طریق سود و پذیرش آن مشخص می‌شود نه افزایش تورم. در نتیجه، پروژه سروم برای توکن SRM چارچوب‌های اقتصادی را ابداع کرد. ارزش و تعهد واقعی توکن را برای پروژه تضمین کرد. بیش از ۹۰ درصد از توکن‌های SRM قابل دسترسی، دارای قفل طولانی مدت هستند. این شامل فروش تمام سید‌ها می‌شود. به مدت یکسال، تمام توکن‌های SRM کاملاً دست نیافتنی می‌شوند. سپس، یک دوره باز شدن قفل شش ساله معادل تقریبا ۱/۲۱۹۰ توکن SRM در روز است.

توکن بومی سروم (SRM)

صرافی سروم حداکثر ۱۰ میلیارد توکن SRM دارد. در درجه اول و در عرضه اولیه کوین ۱۷۵ میلیون توکن برای تامین نقدینگی پروژه معرفی شد. بسیاری از هولدر‌های این توکن جهت کاهش عرضه، ترجیح می‌دهند توکن‌های خود را قفل کنند. پروژه سرم در حال حاضر ۵۰ میلیون توکن در گردش و ۱۲۵ توکن ذخیره شده دارد. همچنین این پلتفرم توکن‌هایی را برای مشوق‌ها و ابتکارات اکوسیستم خود اختصاص داده است که شامل توزیع پاداش‌های ویژه برای پلتفرم Serum می‌شود.

اکثر تریدر‌ها این فرصت را غنیمت میشمارند و از توکن SRM برای ایجاد درآمد غیرفعال از طریق پاداش‌ها و کارمزد‌های کم استفاده می‌کنند. هولدر‌های توکن می‌توانند تا ۶۰٪ تخفیف کارمزد معاملاتی داشته باشند! همچنین هولدر‌های توکن SRM، می‌توانند در مدیریت تخصصی زنجیره‌ای شرکت کنند. از این طریق شرکت‌کننده‌ها می‌توانند در مورد تغییرات پارامتر‌های پروژه، برای مثال تغییرات در هزینه‌ها و طرح‌های پاداش رای دهند.

توکن مگاسروم (MSRM)

دومین توکن پروژه سرم، توکن MegaSerum (MSRM) است. توکن‌های MSRM بومی سولانا مبتنی بر استاندارد توکن SPL هستند. مشابه ارز دیجیتال سروم SRM، به عنوان توکن ERC-۲۰ نیز فهرست‌بندی می‌شوند. این دو توکن بسیار مشابه هم هستند، اما چندین تفاوت کلیدی دارند.

هر یک میلیون توکن SRM، شامل یک توکن مگاسروم است. کاربران می‌توانند یک میلیون توکن SRM را قفل کنند تا ۱ توکن MSRM را دریافت کنند و برعکس. آن‌ها می‌توانند یک توکن MSRM را جهت یک میلیون توکن SRM آزاد کنند. توکن مگاسروم کمتر (حداکثر عرضه ۱۰۰۰ توکن مگاسروم) از توکن SRM است. این بدین معنا است که تنها ۱۰ درصد از توکن‌های SRM می‌تواند با توکن‌های مگاسروم قفل شوند.

توکن MSRM راهی است که اعضای اکوسیستم سرم می‌توانند حمایت و اعتماد خود را به پلتفرم سروم نشان دهند و در عین حال عملکرد پلتفرم را بهبود بخشند. هولدر‌های یک توکن MSRM پاداش بیشتری نسبت به هولدر‌های یک میلیون توکن SRM دریافت می‌کنند. این کار منجر به ایجاد انگیزه و استفاده از توکن و اکوسیستم سروم می‌شود.

گره‌های استیکینگ سروم

کاربران برای تبدیل شدن به یک Serum node باید حداقل ۱۰ میلیون توکن SRM، یا ۱ توکن MSRM داشته باشند. نودها براساس عملکرد و فعالیت خود در اکوسیستم سروم، پاداش دریافت می‌کنند. یکی از وظایف گره‌ها، ارائه ” تاریخچه‌های بلاک چین برای اعتبار پرداخت بین زنجیره ای” است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد